Praktijksituaties Versnellingskamer in leergang

Praktijksituaties en werkervaring met Coherence en Integraliseren als onderlegger en fundament met bouwstenen van Praktijkleren op weg naar vraag- en praktijkgestuurde professionalisering in de werk- en beroepspraktijk, ieder voor zich, samen en anders, met elkaar op elk niveau

Praktijksituaties

Versnellingskamer in leergang

Praktijkervaring als hefboom voor leren in leergang

Praktijkleerbeloften en werken is leren is een vernieuwde aanpak van praktijkleren met als ambitie om het leer-werkklimaat in (zorg)organisaties te verbeteren. Het doel is om voldoende mensen duurzaam actief in de zorg te krijgen en ze te behouden. Werken met leerbeloften richt zich op het samenspel tussen leren en werken, waarbij praktijkervaring en theoretische kennis hand in hand gaan. Daarbij spelen meerdere relevante aspecten een belangrijke rol.

Bewustwording

Het begint met het bewust worden van de waarde van leren tijdens het werk. Dit besef helpt medewerkers om hun eigen ontwikkeling serieus te nemen.

Leervoorkeuren

Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren als het gaat om leren. Sommigen leren het beste door te doen, terwijl anderen meer baat hebben bij theoretische kennis. Het programma houdt rekening met deze diversiteit.

Leergewoonten 

Gewoontes spelen een grote rol in ons leerproces. Het aanleren van positieve leergewoonten, zoals regelmatig reflecteren en nieuwe kennis toepassen, draagt bij aan duurzame ontwikkeling.

Leermomenten

Leren gebeurt niet alleen tijdens formele trainingen. Juist de dagelijkse praktijk biedt talloze leermomenten. Het programma stimuleert medewerkers om deze momenten te herkennen en te benutten.

Leerborging

Hoe zorgen we ervoor dat wat we leren ook beklijft? Het programma besteedt aandacht aan het verankeren van nieuwe kennis en vaardigheden in de dagelijkse werkpraktijk.

Leerevaluatie

Periodieke evaluatie van het leerproces is essentieel. Wat gaat goed? Wat kan beter? Door te evalueren kunnen we het programma continu verbeteren.

 

Met praktijkleerbeloften en werken is leren streven we naar een vruchtbare samenwerking tussen leren en werken, waarbij zowel (zorg)medewerkers als (zorg)organisaties profiteren van een duurzame ontwikkeling in de uitvoering van zorg- en praktijktaken.

Klaar voor deelname aan een van de praktijkleergangen

click-here-oranje-rond.jpg

Klik hier voor leergang INFO 

COHERENCE-model
OPLEIDEN, LEREN en ONTWIKKELEN
SAMEN en ANDERS!

Ben je geïnteresseerd geraakt in een van de leergangen vanuit het Coherencemodel als onderlegger en fundament met bouwstenen van Praktijkleren op weg naar vraag- en praktijkgestuurde professionalisering in de werk- en beroepspraktijk, ieder voor zich, samen en anders, met elkaar, voor elkaar en door elkaar op elk niveau en wil je ontdekken hoe deze aanpak en werkwijze jouw en jouw team, organisatie en/of regio kan helpen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op via de ZorgPraktijkAcademie CONTACT voor meer informatie of een demo. Onze ervaren adviseurs denken graag met je mee over een passende inzet van een van de leergangen binnen jouw organisatie. Samen zetten we met Praktijkvraagstukken - en gemotiveerd deelnemen aan een van de leergangen - de stap naar nóg meer gemotiveerde zorgprofessionals die met plezier en passie blijven leren en presteren!

 

Achtergrondinformatie over praktijkervaring

  • Whitepaper Casuistiekleren

logo-zpa-klein.jpg

Bronvermelding tekst en afbeeldingen: (c) ZorgPraktijkAcademie

MEEWETEN-PRATEN-BESLISSEN

Heb je als (zorg)professional ook te maken met een praktijkleervraagstuk en wil je MEE WETEN, MEE PRATEN EN/OF MEE BESLISSEN over de verdere toekomst van het Praktijkleren en de Praktijkplaatsen? Werk je bij een van de zorgorganisaties die zich als kennis- en/of netwerkpartner bij het landelijke programma ZorgPraktijkAcademie Samen en Anders zou willen aansluiten. Neem dan contact met ons op, graag gaan we met je in gesprek over meedoen, meedenken en meewerken aan Praktijkleren.

Stel hier uw vraag