Anders
Kracht van de Samenhang

Samen en Anders werken vanuit het Coherencemodel als onderlegger en fundament met bouwstenen van Praktijkleren op weg naar vraag- en praktijkgestuurde professionalisering in de werk- en beroepspraktijk, ieder voor zich, samen en anders, met elkaar en voor elkaar op elk niveau

Kracht van de Samenhang

Vraag- en praktijkgestuurd 

Praktijkleren is een krachtig leerconcept dat steeds populairder wordt in de zorgpraktijk. Het biedt (zorg)medewerkers de mogelijkheid om nieuwe vakinhoudelijke kennis en kunde direct toe te passen in de praktijk, waardoor ze waardevolle ervaring opdoen, hun vaardigheden verder ontwikkelen en direct nog beter inzetbaar zijn. 

Praktijkgestuurd en Samenhang
Samenhangend werken vanuit het Coherencemodel als onderlegger en fundament met bouwstenen van Praktijkleren opent de leerweg naar vraag- en praktijkgestuurde professionalisering in de werk- en beroepspraktijk, ieder voor zich, samen en anders, met elkaar en voor elkaar op elk niveau. Werken is leren is werken vanuit samenhang.

 

coherence-model-hs-als-onderlegger-van-het-inherence-model.jpg

Praktijkgestuurd en Doen
Een van de belangrijkste voordelen van praktijkleren is dat (zorg)medewerkers leren door te doen. Ze worden actief betrokken bij echte praktijksituaties (casuistiek) en worden uitgedaagd om problemen praktisch op te lossen en beslissingen in complexe praktijksituaties te nemen. Dit zorgt voor een dieper begrip van de professionele vakkennis en -kunde en stimuleert kritisch denken.

 

Praktijkgestuurd en Reflectie
Daarnaast biedt praktijkleren vanuit het Coherencemodel ook de mogelijkheid tot directe feedback van (zorg)professionals uit het werkveld. (zorg)Medewerkers kunnen hun prestaties directer evalueren en meteen verbeterpunten identificeren, wat essentieel is voor hun groei en ontwikkeling.

 

Praktijkgestuurd en Delen
Praktijkleren met het Cohorencemodel bevordert ook de overdraagbaarheid van kennis en kunde naar teams, zorgorganisaties en regio's. Ketenbreed leren doet haar intrede. De (zorg)medewerkers hebben al de nodige ervaring opgedaan met relevante taken in de zorgorganisatie en zijn vanuit praktijkleren vanuit het Coherencemodel bekend met de verwachtingen in het regionale werkveld. Dit vergroot hun kansen op een uitdagend loopbaanpad en een succesvolle carrière .

 

Klaar voor deelname aan een van de praktijkleergangen
click-here-oranje-rondKlik hier voor leergang INFO 
COHERENCE-model
OPLEIDEN, LEREN en ONTWIKKELEN
SAMEN en ANDERS!

Ben je geïnteresseerd geraakt in een van de leergangen vanuit het Coherencemodel als onderlegger en fundament met bouwstenen van Praktijkleren op weg naar vraag- en praktijkgestuurde professionalisering in de werk- en beroepspraktijk, ieder voor zich, samen en anders, met elkaar, voor elkaar en door elkaar op elk niveau en wil je ontdekken hoe deze aanpak en werkwijze jouw en jouw team, organisatie en/of regio kan helpen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op via de ZorgPraktijkAcademie CONTACT voor meer informatie of een demo. Onze ervaren adviseurs denken graag met je mee over een passende inzet van een van de leergangen binnen jouw organisatie. Samen zetten we met Praktijkvraagstukken - en gemotiveerd deelnemen aan een van de leergangen - de stap naar nóg meer gemotiveerde zorgprofessionals die met plezier en passie blijven leren en presteren!

 

Achtergrondinformatie over de opzet van de Praktijkleergang:achtergrondinformatie.jpg

  • Praktijkleerganginformatie (volgt):

Achtergrondinformatie over Onderzoek

Achtergrondinformatie over Evalueren

logo-zpa-klein.jpg

Bronvermelding afbeeldingen: (c) ZorgPraktijkAcademie

 

MEEWETEN-PRATEN-BESLISSEN

Heb je als (zorg)professional ook te maken met een praktijkleervraagstuk en wil je MEE WETEN, MEE PRATEN EN/OF MEE BESLISSEN over de verdere toekomst van het Praktijkleren en Integraliseren? Werk je bij een van de zorgorganisaties die zich als kennis- en/of netwerkpartner bij het landelijke programma ZorgPraktijkAcademie - Samen en Anders - zou willen aansluiten. Neem dan contact met ons op, graag gaan we met je in gesprek over meedoen, meedenken en meewerken aan Praktijkleren.

Stel hier uw vraag